onsdag, oktober 01, 2008

 

Digitalt foto - en utmaning



Det digitala fotot öppnar nya möjligheter för mig att utvecklas som fotograf. Min tidigare inriktning har varit att fotografera med diafilm och använda bilderna till bildspel. Det är viktigt för mig att få visa upp vår vackra natur och att se det som ett skäl till att tänka efter, ta vara på vad vi har och vara rädda om detta. Nu öppnar sig nya möjligheter. Jag kan genom tekniken lättare få fram bilder, rama in och visa på utställningar. Detta gör att fotointresset ökar och jag får mer inspiration. En annan möjlighet är att omvandla bilderna till svartvita alltså med gråskala. Detta har jag just börjat med och blir fascinerad över resultatet. Inser dock att jag behöver lära mig mycket mera och detta är en utmaning och stimulans.

Etiketter:


Comments: Skicka en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?