måndag, mars 24, 2014

 

Öland - Solens och vindarnas ö


Ön som jag besökt nästan varje år sedan mitten av 1970 - talet ligger fast förankrad i fastlandet via en 6072 m lång bro. Vid första besöket blev jag guidad runt av en natur och blomsterentusiast vilket väckte mitt intresse för naturfotografering. Med på turen var en enkel systemkamera med ett normalobjektiv. Trots den enkla utrustningen blev det ändå några intressanta bilder. Öland den näst största ön i Sverige är eller borde vara ett enda stort natur- och kulturreservat. Stränderna, alvarsmarkerna, lövängarna, geologin och inte minst kulturen gör att det finns sevärdheter överallt. Jag bifogar här några bilder (klickbara)som ingår i en mindre utställning om Öland - solens och vindarnas ö. Jag har också både ett kort och ett långt bildspel från mina besök på den vackra ön. Dessa visar jag gärna bara skicka ett mail eller ring.



















Comments:
Väldigt fina bilder Öland är fint alla årstider
.
 
Skicka en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?